Slavomír Magál sa venuje mediálnej a marketingovej komunikácii ako z teoretického, tak praktického hľadiska. Svoje bohaté skúsenosti z pôsobenia v medzinárodných marketingových a reklamných agentúrach aktívne prenáša do vzdelávacieho procesu. Jeho výskum sa sústredí na výrazové prvky a semiotické východiská pri tvorbe audiovizuálnych komunikačných prostriedkov, rovnako ako na kreativitu v marketingu a marketingovej komunikácii.
Vyštudoval VŠMU a UK v Bratislave. Dvadsať rokov zastával vedúce pozície na katedrách masmediálnej a umeleckej komunikácie. Absolvoval študijné pobyty na Oxfordskej univerzite a University of Southern California v Los Angeles. Ako lektor a odborník vystupoval v Tokiu, Singapure, Moskve, Londýne, Dubaji, Bangkoku, Kuala Lumpuru a Florencii.
Je editorom mnohých umeleckých publikácií a vedie kreatívne projekty v rámci akademickej spolupráce a programov Európskej únie. Medzi jeho hlavné oblasti záujmu patrí sémiotika v marketingovej komunikácii, audiovizuálne komunikačné prostriedky a ich vplyv, rovnako ako výrazové prvky pri budovaní značky.